Dlaczego gazeta?

Dlaczego gazeta?

Dlaczego gazeta? 2000 1000 admin

Często pytacie nas DLACZEGO? – dlaczego w czasach cyfryzacji, królowania mediów społecznościowych, reklamy tzw. digitalowej jako nowa agencja kreatywna proponujemy na brodnickim rynku lokalny m.in.  tradycyjną formę reklamy jaką jest gazeta reklamowa.
W tym właśnie artykule wyjaśnimy Wam dlaczego reklama w ,,The Most” działa i dlaczego jest to wg nas jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klienta uwzględniając czynnik jakości i ceny – powiemy konkretnie o liczbach bo biznes lubi liczby i na liczbach właśnie się opieramy. 

Długo obserwowaliśmy brodnicki rynek, specyfikę lokalnego konsumenta towarów i usług, a także zestawialiśmy nasze obserwacje z wynikami badań marketingowych prowadzonych przez liczne think tanki i instytuty badań rynkowych.

Realizując jakąkolwiek kampanię reklamową musimy brać pod uwagę czynniki wpływające na chłonność, przyswajalność proponowanej konsumentowi formy komunikacji reklamowej, innymi słowy czy nasza grupa docelowa zechce się zapoznać z naszym przekazem, czy będzie on wręcz odpychający.
To trochę tak jak z serwowaniem dania – możemy wiedzieć, że jest ono pyszne, odżywcze, ale jeśli podamy je w nieodpowiednim momencie, miejscu i co gorsza na brudnym talerzu  bez przykładania wagi do walorów estetycznej nasz odbiorca nie tylko nie zechce go zjeść, ale również może przepełnić się negatywnymi emocjami co będzie katastrofalne w skutkach dla marki – może nie chcieć mieć z nią nic wspólnego.

Wzorując się na gazetkach reklamowych jakie możecie kojarzyć ze sklepów spożywczych stworzyliśmy
„The Most – Brodnicki Informator Firmowy”, czyli hybrydę tradycyjnego miesięcznika reklamowego dystrybuowanego w wydaniu drukowanym oraz elektronicznym zawierającym na 8 str. ze zwięźle i ciekawie przedstawione oferty miejscowych firm.
Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć z ofertami naszych reklamodawców do ok. 15 tys. mieszkańców Brodnicy i okolic bezpośrednio oraz pośrednio niezależnie od wieku odbiorcy końcowego, wywołując pozytywne emocje i co najważniejsze konwersje – czyli zainteresowanie i sprzedaż.

NAJCHĘTNIEJ PRZYJMOWANA FORMA REKLAMY
Jak wynika z raportu Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia, gazeta reklamowa jest najchętniej przyjmowaną formą komunikacji firma-klient m.in. dlatego że jest nienachalna.
Odbiorca otrzymuje materiał drukowany i może z nim się zapoznać w dowolnym, preferowanym przez siebie momencie, zachować ją na później i wracać do niej kiedy będzie potrzebował i w spokoju zastanowić się nad zakupem.
W przypadku reklam np. w mediach społecznościowych występuje większe ryzyko  stworzenia poczucia nagabywania. Prócz tego w Internecie wszyscy jesteśmy nieustannie zasypywani rozmaitymi reklamami przez co nasza zdolność do ich przetworzenia, a nawet zauważania jest często znacznie ograniczona.
Dlatego właśnie niemal 75% respondentów wskazało gazetę reklamową jako najbardziej lubianą formę reklamy.

WIARYGODNOŚĆ
60% badanych uważa, że gazeta reklamowa oraz listy reklamowe to najbardziej wzbudzające zaufanie formy reklamy zdecydowanie wyprzedzając reklamę w prasie, radiu i telewizji (29%), a także kampanie w mediach społecznościowych (25%).
Budowa zaufania konsumenta to czasochłonne zajęcie, dlatego w przypadku rynków lokalnych bezpieczniej i przede wszystkim taniej jest skorzystać z tych formatów komunikacji, które na starcie wzbudzają dobre odczucia u odbiorców.

EFEKTYWNOŚĆ
Powyższe czynniki składają się na to co najważniejsze w reklamie, czyli skuteczność.
Jak wynika z badań 75% respondentów deklaruje, że dokonało zakupu produktu lub usługi oferowanej przez gazetę reklamową.
Polacy uważają, że zapoznawanie się z treściami gazety reklamowej pomaga im zaoszczędzić pieniądze, poznać ciekawe okazje zakupowe, które zaspokajają ich bieżące i przyszłe potrzeby.

REKLAMA MUSI SIĘ OPŁACAĆ
Jest to nasz nadrzędny cel jaki obieramy sobie tworząc kampanie dla naszych klientów.
Dlatego ,,The Most – Brodnicki Informator Firmowy” jest zaprojektowany w taki sposób by umożliwić zarówno dużym, małym i mikro przedsiębiorstwom oszczędność czasu i pieniędzy w dotarciu do potencjalnych klientów za cenę niższą niż, gdyby chcieli dotrzeć z taką reklamą samodzielnie.

Biorąc pod uwagę zalety tej formy komunikacji proponujemy skorzystanie z jej zalet zmniejszając koszty jaki każda z firm musiałaby ponieść chcąc dotrzeć do kilkunastu tysięcy lokalnych odbiorców zarówno detalicznych, jak i biznesowych.

SYMULACJA – REALIZACJA KAMPANI ULOTKOWEJ „NA WŁASNĄ RĘKĘ”
Przeprowadźmy małą symulację na podstawie znacznie mniejszego formatu reklamowego niż „The Most – Brodnicki Informator Firmowy”
Załóżmy, że FIRMA X, chce dotrzeć do 15 tys. mieszkańców Brodnicy ze swoją ulotką w najpopularniejszym formacie A5 i postanowiła zrealizować całą akcję samodzielnie.
Projekt
W pierwszej kolejności musi zaprojektować atrakcyjną grafikę i tekst. Zlecenie takiego projektu waha się w granicach kosztu rzędu od 300 – 400 brutto zł (mówimy o dobrym, wystandaryzowanym projekcie!).
Druk
Przeglądając najatrakcyjniejsze oferty druku dwustronnego w formacie A5 (łącznie to strona A4) spotkacie się z cenami ok. 900 zł brutto za 15 tys. egzemplarzy
Dystrybucja
Obecnie koszt kolportażu jednego egzemplarza ulotki waha się od 0,05 – 0,6 gr netto za sztukę.
Przyjmując, że FIRMA X zaufała najtańszemu oferentowi i powierzy dystrybucję firmie, która zobowiąże się dostarczyć wszystkie ulotki za kwotę 0,05 gr/szt FIRMA X musi liczyć się z wydaniem na ten cel ponad 900 zł brutto.

Jak możemy zauważyć, samodzielna realizacja takiego działania to koszt ok. 2 000 zł brutto!!

SYMULACJA – REKLAMA W THE MOST
FIRMA X doszła do wniosku, że odezwie się do nas by sprawdzić jak wyglądałyby koszty jej promocji w Brodnickim Informatorze Firmowym na powierzchni wielkości strony A4.

Projekt-Druk-Dystrybucja
FIRMA X dowiedziała się, że w ramach współpracy z The Most całkowity koszt jej ekspozycji i dotarcia do potencjalnych 15 tys. klientów to koszt rzędu… 1360 zł brutto!

W cenie otrzyma całą jedną stronę w drukowanym wydaniu (z 8 dostępnych), projekt graficzny przygotowany i skonsultowany ze specjalistami z zakresu komunikacji wizualnej, a także dodatkowe benefity:
– Dystrybucja gazety reklamowej w formie elektronicznej (dedykowana strona internetowa)
– Artykuł o FIRMIE X na stronie internetowej gazety w The Most Online
– Audyt marketingowy
– Możliwość udziału w comiesięcznym spocie reklamowym The Most
– Wysyłkę wydania elektronicznego do budowanej bazy mailingowej